Què és un Pla de Comunicació?

El Pla de comunicació:

  • El Pla de Comunicació és el document que recull i defineix les estratègies i accions per comunicar adequadament qui som i què fem.
  • El Pla de Comunicació ens marca tots els passos que hem de donar per aconseguir: vendre més, ser més coneguts, tenir més clients, ser més valorats, generar més confiança…
  • El Pla de Comunicació és l’eina que Comunicafàcil posa a l’abast de petites i mitjanes empreses, comerços i negocis com el seu per ajudar-los a millorar els resultats.
  • El Pla de Comunicació estableix un calendari per posar en marxa cada acció.
  • El Pla de Comunicació ens marca el camí a partir de les següents qüestions:
    • Quin és l’objectiu que busquem?: vendre més, fidelitzar els nostres clients, tenir més clients, donar-nos a conèixer, generar confiança, millorar la imatge, reclutar voluntaris, recaptar fons, explicar què fem…
    • A quin públic ens dirigim?: usuaris, clients, votants, plantilla, pacients, proveïdors, líders d’opinió, veïns, administracions, col·lectius professionals, institucions…
    • Què hem de dir?: què oferim, què ens diferencia de la competència, per què ens ha de triar a nosaltres…
    • Com farem arribar aquests missatges?: xarxes socials, mitjans de comunicació, publicacions digitals, publicitat, xerrades,…
    • Quines seran les accions per aconseguir el nostre objectiu?: promocions, cursos, actes, dia de portes obertes, jornades, fòrums, patrocinis, concursos,…
    • Quan realitzarem cada acció?: cronograma amb la data concreta de posada en marxa i durada de cada acció.
Esquema del Pla de Comunicació

La resposta a aquestes preguntes bàsiques és el que ens permetrà elaborar una estratègia de comunicació eficient en funció dels objectius marcats. Perquè l’èxit d’un negoci o d’un projecte ja no depèn només de que sigui bo, sinó que a més ho ha de semblar i ho hem de fer saber.